Κατηγοριοποιήσεις
Για την κατηγοριοποίηση υπάρχει πολύ υλικό (παζλ, φύλλα ασκήσεων, προγράμματα σε υπολογιστή).
Μπορείτε να κατεβάσετε το δείγμα δουλειάς με τον τρόπο που δουλέψαμε εμείς με το τέκνο.
Από τους πρωταρχικούς στόχους μας, ειδικά από την στιγμή που άρχισε το δημοτικό, ήταν να ελαχιστοποιήσουμε τις ώρες που ήταν υποχρεωμένο το τέκνο να περνά στο χώρο εργασίας (τραπέζι). Είναι δύσκολο να έχει ατελείωτες ώρες πίσω από ένα θρανίο το πρωί και άλλες τόσες το απόγευμα. Δύο ευχάριστοι τρόποι να δουλέψουμε τις κατηγοριοποιήσεις ήταν:
Βρες το αντικείμενο
Ένα παιχνίδι που διασκέδαζε το τέκνο ήταν αντί να γράφει να κολλάει αυτοκολλητάκια σε αντικείμενα.
Παράδειγμα: Ζητούσαμε από το τέκνο να βρει 5 αντικείμενα που αρχίζουν από Κ και του δίναμε πέντε μικρά μακρόστενα post-it χαρτάκια. Όταν έβρισκε ένα αντικείμενο (π.χ. καρέκλα) κολλούσε ένα post it επάνω του. Συνέχιζε την αναζήτηση αντικειμένων μέχρι να κολλήσει όλα τα post it. Ήταν από τις ευχάριστες δραστηριότητες με εύκολη συμμετοχή.
Σαν επέκταση χρησιμοποιήσαμε γράμματα από Scrabble σε ένα σακούλι. Έτσι η απαίτηση για το γράμμα που έπρεπε να αρχίζει το αντικείμενο ήτανε τυχαία. Μεγάλη μας χαρά ήτανε η «εξυπνάδα» που έδειχνε το τέκνο. Όταν τραβούσε «δύσκολο» γράμμα το έβαζε πάλι μέσα στο σακουλάκι και έπαιρνε άλλο.
Στην περίπτωση που υπάρχουν και άλλα παιδιά μπορεί να παιχτεί και σαν παιχνίδι σειράς ή ανταγωνισμού.
Σχόλια:
- Κάποιες φορές, αν το τέκνο έλεγε σωστό αντικείμενο που δεν υπήρχε στο χώρο (π.χ. ελικόπτερο για το Ε) τότε μπορούσαμε να το γράψουμε σε ένα χαρτί και να κολλήσουμε το post it πάνω στο χαρτί.
- Σημαντικό είναι που όταν τελείωνε με τα πέντε αντικείμενα του ζητούσαμε να φέρει τα post it πίσω. Έπρεπε να θυμηθεί τις επιλογές του.
- Σε ψηλά ή ευαίσθητα αντικείμενα ( λάμπα, αλεύρι κτλ ) βοηθάμε και βάζουμε εμείς ή μαζί το post it.
- Στο ανταγωνιστικό παιχνίδι θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των «αντιπάλων».
Γίνε Ντέντεκτιβ
Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι βρίσκαμε πέντε αντικείμενα και κολλούσαμε επάνω τους post it.
Π.χ. Βάζαμε ένα post it σε ένα αυγό που ήτανε μέσα στο ψυγείο.
-
Κατόπιν φωνάζαμε το τέκνο και του δίναμε στοιχεία για να βρει τα αντικείμενα.
Τα στοιχεία που δίναμε στο τέκνο ήταν κλιμακωτά:
Άσπρο, Κότα , Ομελέτα
Το τέκνο έπρεπε να κάνει ανάκληση των συνδέσμων κατηγοριοποίησης, να βρει το αντικείμενο και να φέρει το post it που ήτανε κολλημένο επάνω του.
Για να κατεβάσετε το δείγμα κάντε κλικ εδώ.