Φύλλα μαθηματικών
Υπάρχουν αρκετές μέθοδοι που διαπραγματεύονται την εκμάθηση των βασικών πράξεων, είτε προγράμματα σε υπολογιστή είτε σε βιβλία. Ο υπολογιστής έχει πλεονεκτήματα αλλά είναι δύσκολα προσβάσιμος όλες τις ώρες και πολύ περισσότερο στους χώρους που θα πρέπει να γίνουν οι ασκήσεις. Τα δε βιβλία πρέπει να σβήνεις για να τα χρησιμοποιήσεις ξανά (άσε που το τέκνο είναι ικανό να θυμάται τις λύσεις παρά να κάνει τις πράξεις).
Χρησιμοποιώντας το Excel έγιναν αρχεία που δημιουργούν ασκήσεις προς εκτύπωση με τυχαίους αριθμούς. Μπορείτε να παραμετροποιήσετε το μέγιστο αριθμό (κόκκινα γράμματα) ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας που θέλετε. Επίσης, για να αλλάξουν τα νούμερα που βλέπετε πατήστε το πλήκτρο F9.
Στις ασκήσεις εφαρμόζεται η μέθοδος 1 2 Χ 2 :
- Πρώτα υπάρχει λυμένη η άσκηση σαν παράδειγμα και εκφώνηση.
- Ακολουθούν δύο εύκολες πράξεις. Η παρουσία τους εξασφαλίζει την ομαλή έναρξη της άσκησης αλλά και για να είμαστε σίγουροι ότι κατάλαβε το τέκνο ποια είναι η άσκηση.
- Μετά υπάρχουν οι τυχαίες ασκήσεις και
- κλείνουμε με δύο εύκολες πάλι.
Η ύπαρξη των τελευταίων δύο εύκολων ασκήσεων είναι από την μία να αποφορτίσει το τέκνο αλλά και να λειτουργήσει και σαν “έξοδο διαφυγής” αν χρειαστεί. Δηλαδή, αν το τέκνο αντιδράσει έντονα και επίμονα (δεν παλεύεται η κατάσταση) στην μέση των ασκήσεων αντί να
- πιέσουμε χωρίς αποτέλεσμα (αρνητικό για το παιδί , αρνητικό για εμάς)
- τερματίσουμε την άσκηση και αφήσουμε να φύγει (θετικό για παιδί, αρνητικό για εμάς / επιβράβευση αρνητικής συμπεριφοράς)
παρακάμπτουμε τις ενδιάμεσες ασκήσεις (είτε λύνοντας τες εμείς είτε με άλμα) και «απαιτούμε» μόνο τις δύο τελευταίες. Λόγω τις ευκολίας τους το τέκνο πιο πολύ πιθανό είναι να τις επιλύσει και να το επιβραβεύσουμε παρά να το «πολεμήσει». Έτσι είμαστε κερδισμένοι όλοι. Οι ασκήσεις τελείωσαν οπότε διάλειμμα…..
Η μέθοδος 1 2 Χ 2 είναι από την θεωρία Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Ανθρώπινου Δυναμικού, από κάποιον αμερικάνο με γερμανικό όνομα που μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή. Προσωπικά προσπαθώ και την εφαρμόζω στην πλειονότητα των ασκήσεων που ετοιμάζω για το τέκνο.
► Πρόσθεση |
![]() |
► Πρόσθεση με τρεις αριθμούς |
![]() |
► Αφαίρεση |
![]() |
► Πολλαπλασιασμός |
![]() |
► Σπάσιμο αριθμού σε δεκάδες-μονάδες |
![]() |